فلاورهورن ابریشمی (Silk Flowerhorn)
انجمن علمی گروه مهندسی منابع طبیعی گرایش شیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
درباره وبلاگ


«بسم الله الرحمن الرحيم؛ الحمد للـه رب العالمين والسلام والصلوه علي سيدنا ونبينا محمد وآله الطاهرين وصحبه المنتجبين؛ اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره واعوانه والمستشهدين بين يديه.» با عرض سلام؛ اعضای انجمن علمی مهندسی منابع طبیعی گرایش شیلات (تکثیر و پرورش آبزیان) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ورود شما را به وبلاگ این انجمن خوش آمد می گویند.
آخرین مطالب
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 22:21 :: نويسنده : عیسی بهرامی زاده
فلاورهورن ابریشمی برای اولین بار در کشور تایلند تولید شده است. ویژگی این ماهی رنگ آبی یک دست در تمام قسمت های بدن است ماهی فلاورهورن از جمله ماهیان هیبرید است. هیبرید به این معنا است که ماهی به طور طبیعی در طبیعت وجود ندارد و در اثر تکثیر گزینشی در آزمایشگاه ها به وجود آمده است. فلاورهورن، هیبرید ماهی پرت و برخی از گونه های سیچلاید ها است. تکثیر گزینشی این ماهی در کشور های آسیایی انجام گرفته است و به همین دلیل فلاورهورن ماهی ای شرقی محسوب می شود. فلاورهورن در کشور چین، یوهان نام گرفته است فلاورهورن ماهی قوی ای است و شرایط سخت آب را تحمل می کند. با این وجود، عالی نگه داشتن شرایط آکواریوم اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که شرایط بد آکواریوم بر روی رنگ ماهی و همچنین رشد هد (غده ی بر روی سر ماهی) تاثیر می گذارد. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روی زیبایی ماهی فلاورهورن، نور و تغذیه است. نور غیر مستقیم خورشید بهترین تاثیر را بر روی رنگ ماهی دارد. در صورت نبود نور طبیعی کافی می توان از یک مهتابی سفید و یک لامپ زرد استفاده نمود فلاورهورن ماهی بسیار پرخاشگری است و به همین دلیل نگهداری آن به صورت انفرادی بهترین انتخاب استآکواریومی با حداقل حجم ۱۴۰ لیتر با دمای ۲۶ تا ۲۸ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۶.۰ تا ۷.۰ برای ماهی فلاورهورن بهترین شرایط را به وجود می آورد تغذیه ی ماهی فلاورهورن دارای اصول خاصی است که در صورت رعایت این اصول، ماهی فلاورهورن بهترین رشد را خواهد داشت. غذا دادن به ماهی باید در چهار تا پنج وعده در روز و با غذاهای متنوع در طول روز و همچنین مقدار کم در هر وعده انجام شود. استفاده از گوشت میگو و همچنین دل گوسفند به صورت چرخ شده به صورت چند روز در میان به اضافه ی غذاهای خشک مخصوص فلاورهورن بهترین رژیم غذایی برای این ماهی است. غذاهای خشک مرغوب مخصوص فلاورهورن غذاهایی همچون جی بی ال فلاورهورن، هامپی هد، اسپکتروم آمریکایی، هیکاری ژاپنی، تترا لوهان و میگوی خشک هستند. چنین غذاهایی هم در رنگ ماهی و هم در رشد هد ماهی تاثیر خواهند داشت نکته ی بسیار مهم این است که رعایت تمام اصول گفته شده زمانی موجب رشد هد ماهی می شود که فلاورهورن انتخاب شده استعداد رشد هد را داشته باشد. معمولا" در نژادهای خوب این ماهی از هر ده ماهی متولد شده، تنها یک ماهی این استعداد را خواهد داشت. تکثیر ماهی فلاورهورن امری بسیار پیچیده است. اکثر ماهی های نر فلاورهورن عقیم هستند و قدرت بارور کردن تخم را ندارند. تکثیر کنندگان ماهی فلاورهورن، جفت ماهی مولد را از کشورهای آسیایی خریداری می کنند. تخمریزی فلاورهورن مانند سیچلاید ها است. ماهی ماده بر روی یک سطح صاف تخمریزی می نماید و ماهی ماده تخم ها را بارور می کند

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها
  • شیلاتی های دریا دل
  • شیلات
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی شیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و آدرس anjomaneshilat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 44
بازدید کل : 266171
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

<-PollName->

<-PollItems->

.


IranSkin go Up

.

نیت کنید و اشاره فرمایید